رهگذر

آخرین نظرات
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۹، ۲۰:۵۱ - علی
    بنظرم 4
نویسندگان

مادر

جمعه, ۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶ ق.ظ

مادر

 مهر، بـزرگ و بی نـشانی مادر

آرام دل و عـــــزیــز جـانـی مــادر

ای کاش همیشه جـاودان مـی بــودی

آن قـدر که خـوب و مـهربانـی مـادر

 

قسم برجامه ی پاکی که از عشقت به تن کردم

که تا جان دربدن دارم فراموشت نخواهم کرد

مادر نمــای قــدرت دنیـــای خلقـــت است

مادر به مـا ز ایــزد یکتــا فضیـــلت است

فـردوس را بــــه زیر قدمهـــاش مانده رب

کـو را مقــام، بعــد خـــدا در عبـادت است


مادرم ای بهتر از فصل بهار

مادرم روشن تر از هر چشمه سار

مادرم روزت مبارک ناز من

مادرم تنها تویی آواز من . . .

 

مادر ای یکدانه و تنهاترین غمخوار من

از من عاشق تر به من دیوانه و بیمار من

وصف تو نتوان به صدها دفتر و دیوان نوشت

ای که وصفت روز و شبها تا ابد در کار من

پروراندی جان من با رنجهای بی شمار

کی شود قربانی ات این جان بی مقدار من

خرج کردی عمر خود را تا بروید جان من

من به لطفت زنده ام ای ابر باران دار من

شرح لطفت در ازل افسانه ای ننوشته بود

جان به قربان تو ای زیباترین پندار من

قصه ننوشته مهر و وفا را خوانده ای

ای که مهرت تا ابد در سینه تب دار من

درد هایم درد تو رنجم همه در جان تو

ای به دردم مرهم و ای مخزن اسرار من

هستی ام هست از تو و نامم ز تو نامی گرفت

سبز می باشم ز تو ای سبزی افکار من

سالهای عمرت افزون از هزاران سال باد

سالهای عمر من قربانی ات ای یار من

زیبا ترین کلمه برلب های بشریت کلمه«مادر» وزیبا ترین آوا،

آوای«مادرم» است.این کلمه آکنده از عشق و امید است،

کلمه شیرین و مهر انگیز که از اعماق قلب بر می خیزد

وزیبائی است.مادر همه چیز ماست

مادر آن روح جاودانی است که

لبریز از عشق و

زیبائی است.

فوق العاده ترین نمونه ای از عشق در زندگی من:

“وقتی که ۴ سیب داشتیم و ما ۵ نفر بودیم

مادرم گفت:

“من سیب دوست ندارم”

(بوعلی سینا)
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

یا حالا فک کردین ک وقتی مادر واسه ی روز خونه نیس خونه کامل

سوت و کوره.کسی دربین جمع حرف نمیزنه و نمیخنده

الان میتونم بگم مادر ینی همه زندگی💖💟

قدر مادرای مهربونو بدونیم.

از خدا میخام انشالله تموم مادرا سالم و تندرست باشن.

و درضمن تا یادم نرفته برای مادرایی ک در این دنیانیستن برا شادی روحشون

ی فاتحه براشون بخونین.

نظرات  (۴)

۲۴ آبان ۹۸ ، ۰۴:۲۶ اشکان ارشادی

سلام 

چقدر دلم باز شد. 

فاتحه برای مادران عزیزی که نیستند خواندم. 

یکبار دیگه هم بعداز نظرم می خوانم. منم یه مطلب با عنوان « چالش من با موهام که مادرم کوتاه میکرد و لباسام که او می دوخت » نوشتم. 

مادرها عزیزند ، انشاءالله خدا هیچ خونه ای رو بدون مادر نگذاره. 

من خودم ناگفته می بینم که بچه‌ها حق دارند مادرهاشون رو بیشتر دوست بدارند ، البته پدر که جای خودش رو داره. 

تشکر بابت پستت 

 

خیلی عالی بود. 

 

موفق اولاسان ، ساغ اولسون ، شاد قالین. 

پاسخ:
سلام
بازم ممنون بابت نظرتون

:)

پاسخ:
:)

من حوصلم نکشید بخونم ولی اینطور که معلومه داری از مادر تعریف میکنی.

 

اوکی اما همه ی مادرا هم خوب نیستن.

خود من با مادرم چندساله حرفم نزدم

پاسخ:
اره در مورد مادر هس
ولی بهتره با اشتی کنی چون خدای نکرده ی بلایی سرش بیاد بعدا پشیمون میشی
قدر مادرتو بدون
۰۱ دی ۹۸ ، ۱۲:۲۶ هادی اسماعیلی فضل

سلام وب خوبی دارین . بنده هم تک بیت همراه با عکس نوشته کار می کنم خوشحال میشیم در خدمتتون باشیم.


چه کرده برق لبت با دلم؟ نمی دانم
همیشه کشته ی یک اتصال کوتاهم

همیشه زجر دشمن شادی آور نیست گاهی هم
دل یک گربه با مرگ سگی ولگرد می گیرد

پاسخ:
سلام خیلی ممنون😊

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">